11 trends για μια σωστή στρατηγική marketing στο instagram για το 2021

  1. Το content (ακόμα) κατέχει την πρώτη θέση

Δεν πρέπει να προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι το περιεχόμενο του λογαριασμού σας εξακολουθεί να είναι το πιο σημαντικό πράγμα που πρέπει να λάβετε υπόψη κατά τον σχεδιασμό της στρατηγικής μάρκετινγκ Instagram. Υπάρχουν πολλά εργαλεία μάρκετινγκ περιεχομένου που μπορούν να σας βοηθήσουν να δημιουργήσετε εκπληκτικό περιεχόμενο Instagram αλλά να μην τονίζετε υπερβολικά την αξία παραγωγής. Από το 2019, έχουμε δει μια τάση προς μη φιλτραρισμένο και “αυθεντικό” υλικό στο περιεχόμενο του profile από τους influencers και τις μάρκες του Instagram και αυτή η τάση θα συνεχιστεί.

 

Ενώ αυξάνεται το πιο “αυθεντικό” περιεχόμενο, πρέπει να βεβαιωθείτε ότι το περιεχόμενό σας είναι εντυπωσιακό και έχει να πει μια ιστορία στο κοινό σας. Οι χρήστες του Instagram έχουν γίνει όλο και καλύτεροι στο να αποφασίσουν εάν το περιεχόμενο που βλέπουν είναι γνήσιο και αυθεντικό, Τέτοιο περιεχόμενο για παράδειγμα διαθέτουν οι humansofny οι οποίοι μοιράζονται και τις αποτυχίες τους, αντί να επιμεληθούν την ροή των δημοσιεύσεών τους και να δείξουν μόνο τις επιτυχίες τους. Ένα ακόμη παράδειγμα είναι η Hayley Madigan. Η διάσημη fitness influencer ποστάρει αρκετές φωτογραφίες στις οποίες συγκρίνει την πόζα της για το instagram με μια φυσιολογική στάση του σώματος της, δίνοντας μας την αίσθηση ότι πολλές από τις φωτογραφίες, είναι προϊόν στησίματος και ότι είναι πάρα πολύ φυσιολογικό να έχει ατέλειες στο σώμα σου.

 

Θα παρατηρήσετε ότι και των δύο αυτών profiles οι εικόνες είναι εντυπωσιακές και υψηλής ποιότητας. Αυτό προσδίδει αξιοπιστία στην επωνυμία τους. Ωστόσο, το γεγονός ότι η Madigan χρησιμοποιεί περιεχόμενο που ορισμένοι θα θεωρούσαν μη κολακευτικό, όμως αυτό επιτρέπει στους οπαδούς της να γνωρίζουν ότι μπορούν να περιμένουν περισσότερα από την αγαπημένη τους influencer και ίσως να επαναπροσδιορίσουν την αντίληψη της κοινωνίας για το πώς “πρέπει να είσαι”.

 

  1. “Ναι” στα Instagram Stories και το 2021 

Από την κυκλοφορία του τον Αύγουστο του 2016, το Instagram Stories έγινε απίστευτα δημοφιλές στους Influencers. Σύμφωνα με τη Meltwater, το 86,6% των χρηστών του Instagram δημοσιεύουν ιστορίες και σχεδόν το 80% των επωνυμιών δηλώνουν ότι τα Instagram Stories έχουν τεράστιο αντίκτυπο στο περιεχόμενο των influencer σχετικά με το brand τους (Tribe Dynamics). Όχι μόνο αυτό, αλλά σχεδόν το 90% των influencers δημοσιεύουν περιεχόμενο χρησιμοποιώντας Stories, με το 63% να λέει ότι πρόκειται να χρησιμοποιήσουν το Stories “πολύ πιο συχνά” τον επόμενο χρόνο.

 

Η στρατηγική μέσω των Instagram Stories είναι αποτελεσματική και είναι σημαντικό να αξιοποιήσετε στο έπακρο αυτήν τη λειτουργία. Συνιστούμε να εκμεταλλευτείτε τη λειτουργικότητα που διατίθεται σε όλους τους χρήστες – δημοσκοπήσεις, emoji, αυτοκόλλητα και άλλα – για να ενθαρρύνετε την αλληλεπίδραση με το κοινό σας. Εάν έχετε περισσότερους από 10.000 ακόλουθους εξετάστε και τη λειτουργία Swipe Up του Instagram. Αυτό σας επιτρέπει να προσθέσετε συνδέσμους σε συγκεκριμένες ιστορίες, αντί να αλλάζετε συνεχώς τον σύνδεσμο στο βιογραφικό σας για να ταιριάζει με τις καμπάνιες μάρκετινγκ τις οποίες τρέχετε εκείνο το διάστημα.

 

Όταν έχετε πρόσβαση στη λειτουργία Swipe Up, είναι πολύ πιο εύκολο να προωθήσετε περιεχόμενο και ειδικές προσφορές, όπως κάνει ο Torrid εδώ:

 

  1. Η “τέχνη” του Instagram Reels 

Το Instagram Reels, η απάντηση του Instagram στο TikTok, επιτρέπει στους χρήστες να δημιουργούν και να επεξεργάζονται περιεχόμενο βίντεο μικρής μορφής των 15 δευτερολέπτων το καθένα. Το Reels κυκλοφόρησε τον Αύγουστο του 2020 και είναι διαθέσιμο επί του παρόντος σε περισσότερες από 50 χώρες. Ενώ οι influencers του TikTok που έχουν που έχουν χτίσει ένα κοινό που τους ακολουθεί στην πλατφόρμα δεν είναι πιθανό να το εγκαταλείψουν μόνο επειδή το Instagram έχει ανταγωνιστή TikTok, το Reels είναι μια εξαιρετική επιλογή για να αξιοποιήσετε περιεχόμενο, τάσεις και προκλήσεις σε στυλ TikTok χωρίς να χρειαστεί να μετακινηθείτε σε άλλη πλατφόρμα και να χτίσετε το κοινό σας απο την αρχή.

 

Οι επωνυμίες μπορούν να αξιοποιήσουν το Instagram Reels στη στρατηγική μάρκετινγκ με διάφορους τρόπους. Για αρχάριους, ακόμη και αν δεν πρόκειται να δημιουργήσετε περιεχόμενο στο TikTok, μπορεί να φέρει μεγάλη απόδοση και να ενημερώνεστε για το τι συμβαίνει στην πλατφόρμα. Στη συνέχεια, μπορείτε να είστε ένας από τους πρώτους δημιουργούς που ξεκίνησαν αυτές τις τάσεις στο Instagram Reels. Είναι επίσης χρήσιμο να διευκολύνετε το Instagram Reels μέσω ενημερωτικού περιεχομένου. Δημιουργήστε περιεχόμενο για πράγματα που γνωρίζετε ήδη και μοιραστείτε το με το κοινό σας.

 

 

  1. Ευαισθητοποιούμαστε (Cause Marketing)

Τον Ιούλιο του 2020, το Instagram ξεκίνησε μια λειτουργία κοινωνικής συγκέντρωσης χρημάτων. Οι χρήστες μπορούν να δημιουργήσουν έρανο για προσωπικούς σκοπούς, την επιχείρησή τους ή για λογαριασμό ενός φίλου ή για κάποια άλλη αιτία που είναι σημαντική για αυτούς. Το Instagram κυκλοφόρησε αυτή τη λειτουργία ως απάντηση στην επίδραση του COVID-19 στην οικονομία. Κατά τη στιγμή της κυκλοφορίας του χαρακτηριστικού, οι χρήστες στο Instagram και στο Facebook είχαν χρηματοδοτήσει περισσότερα από 100 εκατομμύρια δολάρια για όσους επλήγησαν από την πανδημία. Το Instagram δήλωσε ότι έχουν επίσης δει ένα μεγάλο κύμα ψηφιακού ακτιβισμού που ανταποκρίνεται στην παγκόσμια συζήτηση σχετικά με τη φυλετική δικαιοσύνη.

Πηγή: about.instagram.com

Εκτός από τη νέα δυνατότητα από το Instagram, το marketing είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να ενημερώσετε τους οπαδούς σας τι είναι σημαντικό για εσάς. Οι εποχές που ήταν ορθή επιχειρηματική πρακτική να σιωπάμε για κοινωνικά ζητήματα, έχει περάσεις προ πολλού. Αυτές τις μέρες, οι χρήστες του Instagram αναζητούν επωνυμίες που υποστηρίζουν τις ίδιες αιτίες και ζητήματα που τους ενδιαφέρουν. Και μην νομίζετε ότι μπορείτε απλά να προσθέσετε ένα μαύρο κουτί ως εικόνα προφίλ Instagram για να υποστηρίξετε το κίνημα Black Lives Matter και τέλος – οι καταναλωτές πλέον έχουν ευαισθητοποιηθεί και γίνονται όλο  και πιο άνετοι “φωνάζοντας” υποκρισία όταν την βλέπουν.

 

  1. Περισσότερο ζωντανό περιεχόμενο

Η χρήση του Instagram Live αυξήθηκε στα ύψη το 2020. Σύμφωνα με το Business Insider, η χρήση του Instagram Live αυξήθηκε κατά 70% σε ένα μήνα (Απρίλιος). Αυτό δεν προκαλεί έκπληξη, δεδομένου ότι ήταν περίπου ένας μήνας με lockdownγια να μετριαστεί η εξάπλωση του COVID-19. Οι ερευνητές πιστεύουν ότι αυτή η αύξηση οφείλεται στο γεγονός ότι οι άνθρωποι δεν είναι κατασκευασμένοι για να παραμείνουν απομονωμένοι από τους άλλους για παρατεταμένα χρονικά διαστήματα. Για να αισθάνονται πιο συνδεδεμένοι, λοιπόν, οι άνθρωποι στράφηκαν στα κοινωνικά μέσα. Καθώς προχωράμε το 2021, είναι σαφές ότι το COVID-19 εξακολουθεί να καταστρέφει τις κοινωνικές μας αλληλεπιδράσεις. Αυτό το καθιστά αρκετά ασφαλές στοίχημα ότι το περιεχόμενο του Instagram Live θα συνεχίσει να κερδίζει δημοτικότητα.

 

  1. Αγορές εντός εφαρμογής

Όλο και περισσότεροι καταναλωτές στρέφονται στο Διαδίκτυο για τις ανάγκες αγορών τους για τα πάντα, από ρούχα έως φαγητό έως αυτοκίνητα. Δεδομένου ότι το 70% των αγοραστών χρησιμοποιούν ήδη το Instagram για να βρουν νέα προϊόντα (Facebook), είναι λογικό ότι το Instagram καθιστά ευκολότερο και ευκολότερο για τους χρήστες να κάνουν αγορές χωρίς καν να εγκαταλείψουν την πλατφόρμα. Καθώς η πανδημία εκτοξεύει τα σχέδια έως το 2021, οι καταναλωτές είναι πιθανό να αυξήσουν τη διαδικτυακή τους δραστηριότητα για ψώνια. Στην εφαρμογή Instagram για κινητά, οι αναρτήσεις Shoppable εμφανίζονται στη ροή σας με μια μικρή τσάντα αγορών στην κάτω αριστερή γωνία και μπορείτε να πατήσετε τα προϊόντα για να δείτε περισσότερες πληροφορίες σχετικά με αυτά. Δείτε πώς εμφανίζεται μια ανάρτηση Instagram με δυνατότητα αγοράς:

Το Instagram έχει επίσης μια ενότητα αγορών, οπότε αν σας ενδιαφέρει να πουλήσετε στο Instagram, τώρα είναι η ώρα να ξεκινήσετε.

 

  1. Επικεντρωθείτε στο IGTV

Μαζί με την αύξηση του περιεχομένου Instagram Live και Instagram Reels, δώστε μεγάλη έμφαση και στο IGTV το 2021. Το IGTV είναι η μακροχρόνια πλατφόρμα βίντεο του Instagram. Για να καταστεί το IGTV ακόμη πιο ελκυστικό για τους δημιουργούς περιεχομένου, το Instagram ανακοίνωσε ότι θα επιτρέπουν διαφημίσεις στην πλατφόρμα. Και, δεδομένου ότι οι δημιουργοί περιεχομένου IGTV θα έχουν το ίδιο ποσοστό εσόδων από διαφημίσεις με τους δημιουργούς του YouTube, το Instagram πλέον θα μπορούσε να ανταγωνιστεί τον “βασιλιά των videos. Το Instagram έχει επίσης εκφράσει σχέδια για περισσότερη λειτουργικότητα του IGTV που θα κυκλοφορήσει με την πάροδο του χρόνου.

Με το IGTV, οι δημιουργοί έχουν την επιλογή να χρησιμοποιούν εργαλεία λογισμικού επεξεργασίας βίντεο για να κάνουν το περιεχόμενο τους ακόμα πιο ενδιαφέρον. Αν και, όπως αναφέραμε νωρίτερα σε αυτό το άρθρο, οι χρήστες αναζητούν μια πιο αυθεντική προβολή των επιρροών και των επωνυμιών, οπότε ίσως ο καλύτερος δρόμος είναι να  θελήσετε να επιλέξετε ένα μείγμα “ειλικρινών” βίντεο και που θα έχουν προσεγμένη εμφάνιση.

 

  1. Εξερεύνηση

Όλες οι πλατφόρμες κοινωνικών μέσων έχουν τον ίδιο στόχο: να διατηρούν τους χρήστες στην πλατφόρμα για όσο το δυνατόν γίνεται περισσότερο χρόνο. Για το σκοπό αυτό, το Instagram δημιούργησε την καρτέλα Εξερεύνηση. Εδώ, το Instagram προωθεί ενδιαφέρον που αφορά τους χρήστες αλλα ακόμα και όχι τόσο γνωστό περιεχόμενο. Και λειτουργεί! Περισσότεροι από 200 εκατομμύρια χρήστες Instagram έχουν πρόσβαση στην καρτέλα Εξερεύνηση κάθε μέρα για να βρουν νέους τρόπους για να διασκεδάσουν. Μέσω της συνεχούς βελτίωσης της καρτέλας, διευκολύνοντας τη χρήση και την πλοήγηση, είναι πολύ πιθανό ο χρόνος στην καρτέλα Εξερεύνηση να αυξηθεί το 2021.

Το Search προσφέρει συντομεύσεις στους χρήστες, ώστε να μπορούν να βρουν γρήγορα περιεχόμενο που τους ενδιαφέρει από IGTV, ταξίδια, αρχιτεκτονική, διακόσμηση, στυλ, φαγητό και πάρα πολλά άλλα πράγματα. Αυτό το καθιστά πιο σημαντικό από ποτέ για τις επωνυμίες και τους influencers να φτάσουν στην καρτέλα Εξερεύνηση, ώστε να μπορούν να αποκτήσουν πρόσβαση σε χρήστες που ενδιαφέρονται για το περιεχόμενό τους, αλλά δεν ακολουθούν ήδη τους λογαριασμούς τους. Φυσικά, δεν υπάρχει καθορισμένος τρόπος για να φτάσετε εκεί. Υπάρχουν όμως μερικά πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να αυξήσετε τις πιθανότητές σας:

Χρησιμοποιήστε τα σωστά hashtags

Βρείτε την καλύτερη στιγμή για να δημοσιεύσετε στο Instagram

Προσθέστε την τοποθεσία σας για να προσεγγίσετε τοπικούς ακόλουθους

Συμπεριλάβετε μια παρότρυνση για δράση για μεγαλύτερη αφοσίωση

Αλληλεπιδράστε με το κοινό σας

Αναμένεται να δούμε μεγάλο ανταγωνισμό μεταξύ επωνυμιών και επιρροών καθ ‘όλη τη διάρκεια του 2021 καθώς ανταγωνίζονται για ένα πολυπόθητο σημείο στην καρτέλα Εξερεύνηση του Instagram.

 

  1. Ανερχόμενο περιεχόμενο πολλαπλών πλατφορμών

Ενώ οι πλατφόρμες κοινωνικών μέσων τείνουν να ευνοούν το εγγενές περιεχόμενο, μια γρήγορη κύλιση στις ροές δεδομένων σε οποιαδήποτε πλατφόρμα δείχνει τώρα ένα μείγμα εγγενούς περιεχομένου και περιεχομένου μεταξύ πλατφορμών, όπως memes, προκλήσεις TikTok, GIF, ειδικά εφέ και άλλα (Hootsuite). Από όλες τις πλατφόρμες κοινωνικών μέσων, το Instagram ήταν ιδιαίτερα έμπειρο στην εισαγωγή νέων λειτουργιών που επιτρέπουν στους χρήστες τους να δημιουργήσουν τον ίδιο τύπο περιεχομένου με το οποίο τους έχει ταυτίσει το κοινό. Τώρα που το Facebook αγόρασε το GIPHY και σκοπεύει να το ενσωματώσει στο Instagram, μπορείτε να περιμένετε να δείτε πολύ περισσότερο μάρκετινγκ GIF στην πλατφόρμα, εκτός από το περιεχόμενο σε στυλ TikTok που προσφέρει το Instagram με τους κυλίνδρους και το περιεχόμενο βίντεο μεγάλης διάρκειας που παρέχει μέσω IGTV.

 

  1. Επώνυμα AR εφέ

Ενώ τα επώνυμα εφέ ήταν γελοία δημοφιλή στο αποκορύφωμα της δημοτικότητας του Snapchat, το Facebook πήρε την ιδέα και τη μετέτρεψε σε μια ολόκληρη πλατφόρμα. Το Spark AR Studio του Facebook κυκλοφόρησε στα μέσα του 2019 και έκτοτε πάνω από 1 δισεκατομμύριο άνθρωποι σε όλο τον κόσμο το έχουν χρησιμοποιήσει για να δημιουργήσουν τα δικά τους φίλτρα εφέ AR. Τα επώνυμα εφέ AR έχουν χρησιμοποιηθεί από μάρκες σε όλες τις βιομηχανίες, από εταιρείες καλλυντικών που επιτρέπουν στους χρήστες να δουν πώς φαίνονται διαφορετικές αποχρώσεις μακιγιάζ, σε ρούχα και μάρκες διακόσμησης σπιτιού, επιτρέποντας στους χρήστες να δοκιμάσουν ουσιαστικά ρούχα ή να δουν πώς θα μοιάζει ένα συγκεκριμένο κομμάτι ντεκόρ στο χώρο τους. Αυτός είναι ένας λαμπρός τρόπος για τις μάρκες να εμπορεύονται τα προϊόντα τους σε αγοραστές που στρέφονται όλο και περισσότερο στο διαδίκτυο για τις ανάγκες των  αγορών τους.

Πηγή: later.com

 

Αναπτύξτε την επωνυμία σας το 2021 με αυτές τις τάσεις μάρκετινγκ Instagram.

Η δημιουργία ισχυρής παρουσίας επωνυμίας στο Instagram αποτελεί μεγάλο μέρος κάθε επιτυχημένης στρατηγικής μάρκετινγκ κοινωνικών μέσων. Αποδεικνύεται συνεχώς ότι αποτελεί την πλατφόρμα για τους influencers, παρέχοντας εργαλεία, ακόμη και εκπαίδευση που βοηθά τις επωνυμίες να προσεγγίζουν και να αλληλεπιδρούν με τους followers τους. Καθώς το Instagram συνεχίζει να εξελίσσεται, προσθέτοντας λειτουργίες που διευκολύνουν τη διατήρηση των χρηστών στην πλατφόρμα, οι επωνυμίες που έχουν ήδη δημιουργήσει ένα κοινό στην πλατφόρμα θα το βρίσκουν όλο και πιο σημαντικό να επικεντρώσουν τις προσπάθειές τους εδώ. Με τις 11 τάσεις μάρκετινγκ στο Instagram για το 2021 που έχουμε μοιραστεί εδώ, έχετε περισσότερα από αρκετά για να σας βοηθήσουμε να δημιουργήσετε μια λαμπρή, ελκυστική και αποτελεσματική στρατηγική μάρκετινγκ στο Instagram που θα σας βοηθήσει να ξεπεράσετε τους ανταγωνιστές σας σε κάθε βήμα.

Ξηρουχάκης Αντώνης
Marketing Consultant

17/1/2021