Instagram Update: Οι μεγαλύτερες αλλαγές έρχονται

Το ψηφιακό περιβάλλον έχει ενταχθεί στην καθημερινότητα των ανθρώπων, με ραγδαίες εξελίξεις να εμφανίζονται διαρκώς. Όπως κάθε διαδικτυακή πλατφόρμα, έτσι και το Instagram ακολουθεί τις εξελίξεις αυτές, δημιουργώντας νέες υπηρεσίες και εργαλεία προώθησης για όλους, προσαρμόζοντας κάθε φορά τον αλγόριθμό του. Πως λοιπόν θα ακολουθήσεις τις εξελίξεις αν δεν γνωρίζεις τα νέα trends?

Update No1

The New Instagram Algorithm
Ο νέος αλγόριθμος της πλατφόρμας, τον οποίο εισήγαγε η IG τον Ιούνιο, υπόσχεται σε κάθε χρήστη πλοήγηση η οποία θα ανταποκρίνεται στα ενδιαφέροντά του. Πιο συγκεκριμένα, ο αλγόριθμος θα επικεντρώνεται σε τρία βασικά στοιχεία της κάθε δημοσίευσης:
Το ενδιαφέρον του χρήστη
Το χρόνο δημοσίευσης
Τη σχέση που έχει ο χρήστης με το άτομο που κάνει μία δημοσίευση

Αυτό σημαίνει πως αν θες να μείνεις On top, σύμφωνα με τα νέα δεδομένα, θα πρέπει να δημοσιεύσεις περιεχόμενο που είναι σχετικό και επίκαιρο. Βέβαια είναι ιδιαίτερα σημαντικό να αναπτύξεις δυνατή σχέση με το κοινό-στόχο σου.

Το έναυσμα αυτών των αλλαγών ήταν, αρχικά, το Instagram να παρουσιάζει σχετικό περιεχόμενο με αυτό που ενδιαφέρει να έρθει σε επαφή ένας χρήστης και σε αναλογία του κοινού που τον ενδιαφέρει να δει, δηλαδή θα προβάλλεται περιεχόμενο των ατόμων που αλληλεπιδρά περισσότερο. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως έως τώρα βλέπαμε μόνο το 50% των δημοσιεύσεων φίλων μας, ενώ πλέον το ποσοστό αυτό ανέρχεται στο 90%,

Update No2

Shoppable Instagram stories
Μία νέα προσθήκη έρχεται να ανατρέψει την εμπειρία μας στην πλατφόρμα. Το νέο αυτό χαρακτηριστικό επιτρέπει την αγορά προϊόντων απευθείας από τα stories. Η διαδικασία είναι απλή και μπορείς άμεσα να πραγματοποιήσεις μία αγορά. Κάθε φορά λοιπόν που βλέπεις καποιο shopping bag σύμβολο στο story που παρακολουθείς, πάτα πάνω και αυτομάτως θα μπορέσεις να πραγματοποιήσεις την αγορά σου.
Το γεγονός πως μεγάλο ποσοστό του Instagram είναι millenials, οι οποίοι αποτελούν και τη μεγαλύτερη καταναλωτική βάση, ενισχύει την αγοραστική δύναμη των εταιρειών, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να αυξήσουν τις διαδικτυακές αγορές (conversion rate) αλλά και την αλληλεπίδραση brand – follower μέσα από τα stories.

Update No3

Inauthentic Activity
Έπειτα από έρευνες, το Instagram ανακοίνωσε πως πλέον fake accounts αλλά και ανενεργοί χρήστες της πλατφορμας, δεν θα υφίστανται πια. Αν, λοιπόν, έχεις αγοράσει followers, likes, comments ή απλά κάτι από όλα αυτά υπάρχει τυχαία στο προφίλ σου, σύντομα θα διαγραφούν αυτομάτως.
Αν ο λογαριασμός σου εντοπιστεί με fake accounts τότε:
Τα accounts αυτά θα αφαιρεθούν και αμέσως θα διαγραφούν και οποιεσδήποτε αλληλεπιδράσεις με αυτά (like, comment, followers). Συνέπεια αυτού θα είναι η απήχηση του λογαριασμού σου να μειωθεί, τουλάχιστον για κάποιον διάστημα.
Θα σταλεί μήνυμα που θα σε ενημερώνει για τις παραπάνω αλλαγές στον λογαριασμό σου και θα σου ζητηθεί να αλλάξεις κωδικό.

Ωστόσο, ο λογαριασμός σου προς το παρόν θα είναι ασφαλής. Στο μέλλον όμως το instagram θα είναι πολύ αυστηρό με τέτοιες ενέργειες.

Update No4

Shopping Features for Customers
Οι Marketers έχουν ήδη τη δυνατότητα να δημοσιεύουν Shoppable δημοσιεύσεις και Shoppable Stories. Η δυνατότητα αυτή δεν θα υποστεί αλλαγές, και μάλιστα θα προστεθούν επιπλέον τρόποι αλληλεπίδρασης των followers με τα Posts. Χαρακτηριστική θα είναι η δυνατότητα αποθήκευσης προϊόντων, ακολουθώντας τον τρόπο αποθήκευσης των Posts. Θα είναι στην πραγματικότητα μια wishlist στο προσωπικό σου προφιλ, όπως ένα Pinterest Board.

 

 

Αντώνης Ξηρουχάκης

6/12/2018